top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverPascal DL

Hoe kies je een tandarts?

Bijgewerkt op: 31 mrt. 2022

Meer dan 300 tandartsen alleen al in Rotterdam! Om het nog lastiger te maken zijn allen ook nog eens ongeveer hetzelfde beoordeeld met gemiddeld een 9.1. Maar zijn al deze tandartspraktijken wel echt goed en past de praktijk ook goed bij jou?

hoe kies je een tandarts?

Als je op zoek bent naar een orthodontist of tandarts in Rotterdam merk je al snel dat er een groot aanbod is in orthodontisten en tandartsen. Hierdoor is het belangrijk dat je op een aantal aspecten let bij het kiezen van de geschikte tandarts of orthodontist. In deze blog geef ik tips waar je het best naar kan kijken.


Een gezond gebit is belangrijk en een goede tandarts die bij jou past is onmisbaar.


"A good dentist never gets on your nerves"

Ikzelf zit in marketing en krijg te maken met veel verschillende tandartspraktijken. Hierdoor bezoek ik ook veel praktijken en leer veel tandartsen kennen. Tijdens mijn bezoeken ben ik steeds meer gaan kijken naar mijn eigen tandarts, die ik meer uit gemakzucht lang heb gehouden in plaats van of het de geschikte tandarts is voor mij.


Hierdoor ben ik gaan overwegen hoe ik goed kan bepalen wat ik wil van mijn tandarts en wat belangrijk is om op te letten. Lees verder en misschien krijg jij ook nog ideeën.



Je huidige gebit

Hoe staat het met je huidige mondgezondheid? Soms komt het voor dat je enkel periodieke controles nodig hebt, maar het is belangrijk om goed na te denken wat je in het verleden nodig hebt gehad en wellicht in de nabije toekomst. Zoek je enkel een tandarts dan blijft de keuze nog net zo groot. Heb je wellicht binnenkort een beugel nodig, kan je ook kijken naar een goede tandarts en orthodontist in Rotterdam. Zo kwam ik bijvoorbeeld bij Maxim Clinic toen ik zocht naar orthodontie rotterdam. Het fijne vond ik aan deze praktijk het brede aanbod en de persoonlijke service. Bij mijn eerste bezoek merkte ik het (voor mij positieve) verschil tussen deze iets grotere praktijk met mijn voorgaande tandarts. Hier hoef je niet doorverwezen te worden indien je afwijkt van de normale 'periodieke controle' en kan je op dezelfde vertrouwde omgeving ook voor andere behandelingen geholpen worden. Let dus op! wat heb je nodig en welke praktijken kunnen mij hiermee helpen?



Een blik naar de toekomst


"The choices we make today create the future we need"

Ik had het net al even over de nabije toekomst, maar dit is natuurlijk niet het enige waar op gelet moet worden. Ben je op zoek naar een tandarts denk dan ook aan mogelijke veranderingen in de toekomst. Heb je een partner en denk je aan kinderen? Kijk naar een tandartspraktijk die ook een goede kindertandarts heeft. Ben je al ouder of heb je een slechter gebit? Dan zou ik adviseren om naar een praktijk te kijken die wellicht meer ervaring heeft met implantologie of prothetiek.




Andere aspecten om een goede tandarts te kiezen


> Wat ik vaak zelf doe is heel simpel naar beoordelingen kijken op Google, lettend op de hoeveelheid reviews en de beoordeling.

> Reviews op andere websites bekijken (bijvoorbeeld zorgkaartnederland). Vaak zitten hier geen mogelijke 'neppe' (zelfgemaakte) reviews tussen.

> Bezoek de website en kijk naar de behandelingen. Houd rekening met wat jij nu en in de toekomst nodig hebt.

> Is het een ervaren tandartspraktijk? Sinds wanneer bestaan ze? In mijn blog over ervaren tandartspraktijken lees je meer over voordelen van een tandartspraktijk met veel ervaring.

> Bekijk het team. Vaak kun je online al een korte blik werpen op het team. Het zegt natuurlijk niet alles, maar het is in ieder geval een eerste indruk.

> Neem contact op en maak een korte afspraak. Zo leer je niet alleen de tandarts goed kennen, maar kan je gelijk even een kijkje nemen in de praktijk.



24 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page